Followers

Thursday, March 24, 2011

kisah kawan saya dan telur beliau

ini ismail bukan nama sebenar
Assalamulaikum dan salam sejahtera sudah lama rasanya aku tak melalak kat blog nih.. Sibuk berkerja, kali ini aku nak berkongsi satu kisah yang boleh dijadikan tauladan dan iktibar. kisah ini adalah cerita benar tiada yang tidak benar melainkan benar-benar belaka. cerita ini betul-betul berlaku dikalangan masyarakat moden sekarang. dalam sibuk mencari kemewahan kesenangan dan keseronokan ramai yang tersungkur berkiblatkan nafsu serakah.

bermula satu kisah.. jeng.. jeng.. jenggg...

kawan saya Ismail (bukan nama sebenar) die ni menetap di sebuah pangsapuri di seksyen 7 shah alam. ruamah beliau di tingkat 8. memiliki sebuah kereta perodoa myvi dan sebijik kawasaki 1000 cc. dan sudah betunang. hahah..

kejadian ini berlaku pada malam hari lebih kurang jam 10 malam. menurut kata nya, beliau ingin turun ke kedai untuk membeli telur (dan-dan la nak beli telur) dalam perjalan nya dia terserempak objek bertudung dan pakawe nye sedang beromen di tingkat 6. dia pun ape la lagi bukak la bijik mata luas-luas dan zoom untuk mendapat gambaran yang lebih jelas.. katanya objek itu sedang comolot dan beringan-ringan. bila tangna si balak nya dah merayap ke kawasan larangan diatas dan dibawah die pun ape lagi teros je soud.. WOIII!!!!! TAK MALU KE!!! (jangan percaya aku rase die tak sound nye pun hahaha). mamat tu ape lagi gelabah beruk la .. terus belah.. hahaha... yang sayang nya si perempuan tu bukan main lawo lagi masalah nye sekarang si mamat tu pula muka pecah rumah.. hahah pe punye taste la..

BALE-BALE APE NAK JADI LA BUDAK-BUDAK SEKARANG..

PAKAI TUDUNG PULAK TU...

KALAU DAH GATAL SANGAT KAWEN LA WOI..

MACAM NI PUNYE ORANG PON ADE KE...

BERTOBAT LA WOI...

HEREN AKU...

4 comments: