Followers

Monday, November 8, 2010

Kesiannya Orang Minyak.....

Assalamulaikum warahmatullahi wabarakatuh... dan salam 1Dunia...

kali ni aku rasa nak post pasal orang minyak.. tapi sebelum tu. Torres score 2 bijik gol lawan Chelsea pagi tadi. 2-0. berbalik pada kisah orang minyak.

orang minyak yang aku maksudkan, bukanlah insan yang berkerja dengan syarikat cari gali minyak, juga bukan pak cik yang jual minyak urut untuk menguatkan tenaga batin di kaki-kaki lima. dan orang minyak yang aku maksudkan juga bukan mat-mat bangla yang berkerja di stesen-stesen minyak. ORANG MINYAK. pengamal ilmu hitam yang melumurkan badannya dengan minyak yang kebiasaaannya berwarna hitam legam. sehitam Drogba yang kalah semalam. hahaha.. biasanya orang minyak ni berjantinakan lelaki.
(ada ke perempuan jadi orang minyak??)

daripada cerita-cerita orang minyak yang banyak difilemkan atau pun cerita dari orang-orang tua. Antara syarat-syarat amalan ilmu hitam yang selalu dikaitkan dengan orang berminyak ini ialah merogol 40 orang anak dara ( yang tak dara tidak dikira) bagi membolehkan mereka menguasai amalan ilmu hitam yang dituntut oleh mereka. akan tetapi kisah orang minyak tidak lagi kedengaran sekarang. kemana hilangnya orang minyak yang selama ini heboh diseluruh malaya.

korang rasa sebab apa? hehehe....

ni pendapat aku, korang nak percaya pun boleh tak nak percaya pun aku tak kisah. pada hemat aku la, orang minyak pun dah malas nak amalkan ilmu hitam tu. iyela, zaman sekarang bukannya senang nak cari anak dara untuk dirogol. kalau sorang dua mungkin tak menjadi masalah sangat. tapi kalau nak rogol 40 orang anak dara, aku rasa pening jugak si "Drogba" tu nak mencari. iyela, zaman sekarang bukan macam zaman dulu-dulu. anak dara bersepah bukan macam sekarang. maaf la aku bukan nya nak kata yang zaman sekarang nih amat susah nak cari anak dara. tapi kita tengok sendiri la, bagaimana cara hidup kita sekarang. yang halal diharamkan yang nyata haram itu jadi ikutan. pelikkan.. tiap-tiap hari mesti ada saja kes-kes kena tangkap basah, lahir anak luar nikah, ini la produk kita sekarang. tengok sajala pergaulan anak muda sekarang(termasuk yang duk menaip ni) sudah tiada lagi batasan. tapi aku percaya dalam kekalutan hidup kita ni masih ramai lagi yang hidupnya tidak jauh hanyut mengikut barat. sedarkah kita, jika dulu kita beranggapan bahawa barat itu budaya nya teruk. tapi kini apa bezanya barat dan kita? kalau dulu rambut nya berbeza tapi kini melayu yang emaknya jawa bapak nya bungis (kompem anaknya melayu) tapi rambutnya ada perang, merah, hijau.. kalau barat bajunya hanya tali dan cebisan-cebisan kain. apa kurangnya kita sekarang? baju kurung hanya dipakai bila kesekolah. hal makan minum dan pergaulan malas aku nak huraikan. korang pikir la sendiri.

Apa-Apa pun aku bukan la baik sangat nak tegur budak timur yang berlagak America nih. cuma aku ingin sama-sama ingat-ingatkan, ingatkan diri korang dan diri aku sendiri juga.


RAKSAKSA LAWAN OTOMEN.. DAH BACA SILA KOMEN....

10 comments:

  1. keruntuhan akhlak remaja sekarang dah macam takleh diperbaiki jah pokmat.

    ReplyDelete
  2. hahahahahha....
    ak ase minyak tgah naek skang...
    hahahhahah

    ReplyDelete
  3. haha....dalam bny2 nama, kenapakah nama drogba jugak yg dilih?? kenapa bukan nama DECo? haha

    ReplyDelete
  4. Hehe..orang minyak pun pandai dah..hehehe

    ReplyDelete
  5. betul2..
    anak dara pada name je
    kedaraannya belum pasti..
    aky harap..aku terpelihara dr buat keje2 mcm 2..
    nauzubillah!

    ReplyDelete
  6. wajib berita hari2 psl remaja kene tgkp la. itu ini.
    junior aku 2 org sekolah lg bakal melahirkn. huhu

    ReplyDelete
  7. he2....xpernah jugak tgk orang minyak perempuan..hahha

    ReplyDelete
  8. ada betul jugak dengan pendapat awk 2~setuju2~tepuk dada,tanya iman~

    :)

    ReplyDelete
  9. nice one...
    but,wat we can do..they already choose their path..bdk kpg pn da x brape nk kpg da skunk ni..ni kn plak bdk bdr yg slalu sgt dgn pgaulan yg sgt sgt sgt bebas melebihi kebebasan remaja barat..

    ReplyDelete